StartseiteFAQSuchen...AnmeldenLogin

Crime-Serien

Vorheriges Thema anzeigen Nächstes Thema anzeigen Nach unten 
Autor Nachricht
Crystal-Nova
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich
Anzahl der Beiträge : 115
Verwarnungen : 0/2

BeitragThema: Crime-Serien   25.12.09 22:04

Wer in diesem Forum schaut gerne Crime-Serien wie Autopsie - Mysteriöse Todesfälle oder Medical Detectives ?

Welche Folgen fand ihr besonders kaltblütig und grausam ?

Kennt ihr die Folge über den Original Night Stalker ? Was denkt ihr darüber ? Ich frage mich wie man es schaffen kann, soviele Straftaten zu begehen und man doch davonkommen kann.

http://www.youtube.com/watch?v=_tnyuoQYczo
Nach oben Nach unten
Crystal-Nova
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich

BeitragThema: Re: Crime-Serien   30.12.09 15:14

Schaut keiner Medical Dectetives oder Autopsie ? Neutral
Nach oben Nach unten
Gibbs
Dinosaurier
Dinosaurier

Männlich
Anzahl der Beiträge : 976

BeitragThema: Re: Crime-Serien   02.03.10 22:45

Ich schau immer Navy CIS und LIFE.

Beide finde ich absolut der Hammer. Leider gibt es von LIFE erst eine Staffel.

Mit CSI's und Dr. House kann ich überhaubt nichts Anfangen.

Und ihr was schaut ihr so für Crime Serien?
Nach oben Nach unten
Mr. DNA
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich
Anzahl der Beiträge : 214

BeitragThema: Re: Crime-Serien   03.03.10 10:33

Zitat :
Kennt ihr die Folge über den Original Night Stalker ? Was denkt ihr darüber ? Ich frage mich wie man es schaffen kann, soviele Straftaten zu begehen und man doch davonkommen kann.

Ich gucke auch gerne Autopsie.
Ich kenne auch den Bericht über den Original Night Stalker. Ist echt krass, dass der bis heute nicht gefasst wurde. Besonders gruselig finde ich wie er seine Opfer vorher angerufen hat.
Ich finde das Thema Serienmörder sowieso sehr interessant.
Nur schade, dass Autopsie nicht mehr regelmäßig im Fernsehen kommt. Deswegen schau ich mir die meisten Folgen bei Youtube an.

Kennt jemand ne gute Doku über Serienmörder?
Nach oben Nach unten
Grant
Dinosaurier
Dinosaurier

Männlich
Anzahl der Beiträge : 309

BeitragThema: Re: Crime-Serien   03.03.10 14:51

Mir gehen diese ganzen "Crime" - Serien ziemlich aufn Nerv!
CIS hier CIS da.... Rolling Eyes

Dann lieber gute alte Columbo Folgen!!!! Kult und immer wieder gut!
Nach oben Nach unten
Crystal-Nova
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 9:30

Zitat :
Kennt jemand ne gute Doku über Serienmörder?

Tipp mal in Youtube "Amerikas Albtraum" ein, da findest du was über Ted Bundy, den Night Stalker und weiteres.
Nach oben Nach unten
Robert Muldoon
Parkwächter
Parkwächter

Männlich
Anzahl der Beiträge : 7403

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 11:34

Grant schrieb:

Ja da schließe ich mich dir an. Mir geht das total auf den Sack!
Man hat das Gefühl als wenn jeden Tag solcher Mist im Fernsehen kommt. Sogar am Wochenende zeigen die diesen Kram. Da sollen die lieber gute Filme zeigen.
Ich denke da an die guten alten Tatort Folgen mit Schimanski zurück, das waren noch Krimis.
Und das gute ist das er wohl neue Folgen drehen wird, da freue ich mich richtig drauf. Aber diesen Mist aus den USA wie CSI usw.. kann man vergessen.
Vor allem dieses Wort "Crime"... muss immer alles ins Englische Übersetzt werden? Das sind alles Krimis, aber das klingt wohl heute nicht mehr cool genug Rolling Eyes
Nach oben Nach unten
Mr. DNA
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 12:06

Ja CSI CIS und so weiter....solche Serien gibts wie Sand am Meer.
Und wirklich abwechslungsreich sind die auch net.
Ich kann die Serie DEXTER empfehlen. Die läuft glaube ich einmal die Woche auf RTL2 und ich find sie genial.

@Crystal-Nova: Danke ich werde mal schauen. Smile
Nach oben Nach unten
Grant
Dinosaurier
Dinosaurier

Männlich
Anzahl der Beiträge : 309

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 17:12

Robert Muldoon schrieb:
Grant schrieb:

Ja da schließe ich mich dir an. Mir geht das total auf den Sack!
Man hat das Gefühl als wenn jeden Tag solcher Mist im Fernsehen kommt. Sogar am Wochenende zeigen die diesen Kram. Da sollen die lieber gute Filme zeigen.
Ich denke da an die guten alten Tatort Folgen mit Schimanski zurück, das waren noch Krimis.
Und das gute ist das er wohl neue Folgen drehen wird, da freue ich mich richtig drauf. Aber diesen Mist aus den USA wie CSI usw.. kann man vergessen.
Vor allem dieses Wort "Crime"... muss immer alles ins Englische Übersetzt werden? Das sind alles Krimis, aber das klingt wohl heute nicht mehr cool genug Rolling Eyes
Seite Kabel 1 und RTL das Wort CRIME als Werbung nutzen... scheint dieses Wort wohl "Krimi" zu ersetzen... ^^

Der gute alte Götz George, der macht spaß!
Nach oben Nach unten
Robert Muldoon
Parkwächter
Parkwächter

Männlich
Anzahl der Beiträge : 7403

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 19:05

Grant schrieb:

Der gute alte Götz George, der macht spaß!

So sieht es aus.

http://horstschimanski.info/
Schaut euch das einfach mal an, wenn die Folge erscheint (leider erst 2011). Das ist Krimi! Und Götz George spielt einfach klasse! Da kommen die Kasper aus CSI nicht ran!

Habe mir den Link aus dem ersten Beitrag mal angesehen. Man ist das krass Shocked

Zuletzt von Robert Muldoon am 06.03.10 19:23 bearbeitet, insgesamt 1 mal bearbeitet
Nach oben Nach unten
Borgory
Dinosaurier
Dinosaurier

Männlich
Anzahl der Beiträge : 864

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 19:22

Ich mag diese ganzen "Crime" Dinger auch nicht. Mir kommt es vor als wäre es alles das selbe, nur mit anderen Namen. CSI, CIS, Navi CSI...bla, bla, bla...am ende geht es nur um das selbe und dann kommt der mist wie es mir scheint Täglich von früh bis abends. Überhaupt, es reicht doch wenn ein Sender das bringt, aber die Sender sterben ja, wenn die mal nicht sowas bringen Rolling Eyes

Wie Robert schon erwähnt, es kommt ja auch am Wochenende. Früher war das Wochenende für Spielfilme da aber wahrscheinlich ist da zu wenig Crime drinne lol!
Nach oben Nach unten
Mr. DNA
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 19:28

Ist CSI Miami Crime?

Ich dachte immer das ist Werbung für Gucci Sonnenbrillen und Lacoste Hemden. Razz
Nach oben Nach unten
Crystal-Nova
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 20:59

Zitat :
Ich kann die Serie DEXTER empfehlen.

Ich kann das auch nur empfehlen. ^^ Hab die dritte Staffel schon durch, bin gespannt auf die vierte Staffel.
Nach oben Nach unten
Mr. DNA
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich

BeitragThema: Re: Crime-Serien   06.03.10 21:06

Scheinen so ziemlich den selben Geschmack zu haben was das angeht Smile.

Hier ist übrigens noch ein Link von der englischen Wikipedia zum Thema Original Night Stalker:

http://en.wikipedia.org/wiki/Original_Night_Stalker
Nach oben Nach unten
Crystal-Nova
Dino-Ei
Dino-Ei

Männlich

BeitragThema: Re: Crime-Serien   07.03.10 7:00

Um das Ganze mal zusammenzufassen:

Man kann eine gewisse Entwicklung vom Einbrecher hin zum Vergewaltiger und am Ende, die letzte Entwicklung, zum Mörder dabei feststellen.

Der Einbrecher - "Visalia Ransacker"

Zitat :
At about the same time the Visalia Ransacker stopped his crime spree in Visalia, the East Area Rapist began attacking victims in Sacramento County, California. Based on witness descriptions of the East Area Rapist and the method of operation which was used to carry out his crimes, Detective McGowan, of the Visalia Police Department, attempted to link the Visalia Ransacker crimes to the East Area Rapist. Both the Visalia Ransacker and the East Area Rapist were described as physically fit white males in their twenties. In terms of modus operandi, both the Visalia Ransacker and the East Area Rapist pulled Hot prowl burglary on single-family residences in the middle of the night. Neither the Visalia Ransacker nor the East Area Rapist ever took valuable items from the homes they burglarized. Additionally, both the Visalia Ransacker and the East Area Rapist took firearms along when burglarizing residences.

Zitat :
The Visalia Ransacker has eluded capture as well and may actually have been the Original Night Stalker/East Area Rapist in his fledgling years.

Zitat :
While most of the Visalia Ransacker's activities involved breaking into houses and vandalizing the owner's belongings, the Ransacker's crimes took a much darker turn on September 11, 1975. On this date, a man who is strongly believed to be the Visalia Ransacker broke into the home of Claude Snelling. Snelling, a journalism professor at the College of the Sequoias, was awakened in the middle of the night by strange noises in his home. Upon leaving his bedroom, Snelling discovered a masked intruder attempting to kidnap his daughter Beth. Snelling was shot and killed by the intruder, who fled the scene after the shooting.

Dies könnte sein erster Mord gewesen sein.

Zitat :
After the murder of Claude Snelling, the Visalia Police Department went on high alert to apprehend the Ransacker. Nighttime stakeouts were set up in neighborboods which had been hit by the Ransacker. In 1976, a man was spotted walking through one of the neighborhoods in which the Ransacker had been active. When Detective William McGowan attempted to question the man, the suspect pulled out a handgun and shot at McGowan. McGowan survived the attack, but the shooter was able to escape.

Die Person hat vermutlich sogar einen Polizisten angeschossen.

Der Vergewaltiger "East Area Rapist"

Zitat :
Following his altercation with the shooter, Detective McGowan resumed his search for the Visalia Ransacker. At about the same time the Ransacker stopped his crime spree in Visalia, a serial sex predator dubbed the "East Area Rapist" began attacking people in their homes in Sacramento County, California. Based on witness descriptions of the East Area Rapist and the method of operation which was used to carry out his crimes, Detective McGowan attempted to link the Ransacker crimes to the sexual attacks in the Sacramento-area. Both the Visalia Ransacker and the East Area Rapist were described as physically fit white males in their twenties. In terms of modus operandi, both the Visalia Ransacker and the East Area Rapist pulled hot prowl burglaries on single-family residences in the middle of the night. Neither the Ransacker nor the East Area Rapist ever took valuable items from the homes they burglarized. Additionally, both the Visalia Ransacker (who is considered the prime suspect in the murder of Claude Snelling) and the East Area Rapist took firearms along when burglarizing residences. Based on all of the evidence, it is strongly suspected that the Visalia Ransacker and the East Area Rapist are one and the same.

Zitat :

In all, the Visalia Ransacker is believed to be responsible for more than eighty burglaries in Visalia and the East Area Rapist is linked to more than fifty rapes across northern California.

Die Goleta Morde

Zitat :
In two of the attacks, the victims were murdered. In the original attack, on October 1, 1979, the victims escaped.

In this attack, the perpetrator attacked a couple sleeping in their single story home on Queen Anne Lane. He had just stolen a bike from an open garage about a quarter mile to the west. It was a warm night and many windows were open. The attacker broke into the victims' home, took a knife from the kitchen and threatened the victims. After tying them up, the attacker briefly left the victims alone, allowing them to escape separately. The noise this created compelled the attacker, who was unable to chase both victims simultaneously, to abandon his attack and flee on the bike. A neighbor who was an FBI agent, responded to the noise and briefly pursued the perpetrator until he abandoned the bike and fled on foot through local back yards. The attacker also abandoned the knife at this point.

He struck again on December 30, 1979, only several blocks south of where he was last seen in the previous attack. This attack took place at the condominium of Dr. Robert Offerman. Staying with Offerman was his girlfriend Debra Alexandra Manning on Avendida Pequena. In this attack the victims were both killed by gunshots while sitting in their bed. The bindings on Offerman were untied indicating he had apparently lunged at the attacker. Neighbors heard the gunshots but failed to respond to them, attributing them to innocuous causes. The killer brought a dog with him and fed it a leftover Christmas turkey. The killer also broke into the adjoining residence to the west of the crime scene, which was vacant at the time, and stole a bicycle from outside another neighboring residence. The bicycle was later found abandoned on a street to the north of the crime scene.

The third attack took place on the night of July 26/27, 1981, on Toltec Way several blocks south of the Offerman-Manning crime scene, a year and a half after the previous attack. In this case the victims were Cheri Domingo and Gregory Sanchez. Sanchez, a former boyfriend of Domingo's, was unexpectedly staying over at Domingo's home prior to moving away. Both victims were bludgeoned to death with a tool taken from a small shed in the backyard. Sanchez was also shot and not tied up. His body was found in front of the bedroom closet. Apparently he managed to lunge at the attacker before he could be tied up and was incapacitated with a gunshot wound. As in the Offerman-Manning case, although residences were relatively close together, no neighbors responded to the sound of the gunshot. The dog was also present at this crime scene.

Physical evidence links the three crimes to each other. Footprints from the same pair of shoes were found at the first and second crime scenes. The same roll of twine was used to bind the victims at the first and second crime scenes as well. And the second and third crimes were linked by the footprints of the dog.

Doch bei diesen Morden gibt es Unterschiede.

Zitat :
These crimes share certain commonalities with each other:

-The homes were all one story and located within blocks of each other and the San Jose Creek or its tributaries.

-None of the attacked couples were married to each other at the time of the attacks.

-The murderer did not rape any of his female victims.

-Physical evidence linked the crimes to each other.

-A large dog (white German shepherd with a missing toe) was brought to the two murder scenes.

Der Serienkiller "Original Night Stalker"

Zitat :
Six murders in Ventura, Dana Point and Irvine, California, have been linked by DNA evidence to the Original Night Stalker.

* On March 13, 1980, Charlene Smith, 33, and Lyman Smith, 43, were found murdered in their home in Ventura. A log from the fireplace was used to bludgeon both the victims. Their wrists and ankles were bound with drapery cord and an unusual Chinese knot, known as the diamond knot, was used on their wrists.

* On August 19, 1980, Keith Harrington, 24, and Patrice Harrington, 27, were found bludgeoned to death in their home in the Niguel Shores gated community in Dana Point. Although there was evidence that the Harringtons were bound at the wrist and ankles, no ligatures or murder weapon were found at the scene. The Harringtons were married only three months at the time of their deaths. Patrice was a nurse in Irvine, while Keith was a medical student at the University of California, Irvine.

* On February 5, 1981, Manuela Witthuhn, 28, was murdered in her home in Irvine. Again, while the body showed signs of being tied before being bludgeoned, no ligatures or murder weapon were found at the scene. While the victim was married, her husband was recuperating from an illness in the hospital, thus she was alone at the time of the attack. A lamp and crystal curio was removed from her house, presumably by the killer. Also, detectives remarked that Mrs. Witthuhn's television was found in the backyard, which was possibly the killer's attempt to make it appear as a botched robbery.

* On May 4, 1986, Janelle Lisa Cruz, 18, was found bludgeoned to death in her Irvine home. Her family was on vacation in Mexico at the time of the attack. A pipe wrench was reported missing by Cruz' stepfather and was the probable murder weapon.

Ehemalige Verdächtige

Zitat :
* Brett Glasby - An alleged drug dealer and gangbanger from Goleta, California who was killed in Mexico in 1982. Glasby's untimely death, prior to the murder of Janelle Cruz, eliminates him as a suspect.
* Paul "Cornfed" Schneider - A high-ranking member of the Aryan Brotherhood prison gang. Schneider is a career criminal who was living in Orange County, California when the murders of the Harringtons, Manuela Witthuhn, and Janelle Cruz occurred. In the late 1990s, while serving time at Pelican Bay State Prison in Crescent City, California, Schneider provided a DNA sample to authorities. This sample cleared him as the Original Night Stalker.
* Joe Alsip - A business partner of victim Lyman Smith. Alsip was a friend of the Smiths and visited their home on High Point Drive in Ventura the day before the murders. Alsip's pastor claimed that he had confessed to him during a family counseling session, but this confession was considered dubious by the Ventura County District Attorney's Office. Nevertheless, Alsip was arraigned for the murders of Lyman and Charlene Smith in 1982. After the preliminary hearing, however, all of the charges against him were dropped.

1986 hört die Mordserie auf.

Zitat :
The last known contact made by the EAR/ONS was a phone call that he made to one of his victims either in 1990 or 1991. A DNA match linking the so-called "Original Night Stalker" murders with the "East Area Rapist" attacks was made in 2001, making him the most "prolific serial offender" in California history. Now there is a high likelihood that the EAR/ONS is also the Visalia Ransacker responsible for murdering Claude Snelling and attempting to kidnap his daughter on September 11, 1975. The identity of this serial burglar/rapist/murderer remains a mystery.

1990/1991 gab es ein letztes Zeichen.
Einer der ehemaligen Opfer bekam ein Anruf vom "East Area Rapist" alias dem "Original Night Stalker".

Ein Telefon-Anruf wurde in den Siebzigern aufgezeichnet. Auf der Seite http://www.ear-ons.com/ kann man es sich anhören.

Erst 2000/2001 konnte eine Verbindung vom "East Area Rapist" zum "Original Night Stalker" durch DNA-Spuren hergestellt werden.
Larry Crompton hat dies schon lange befürchtet.

Zitat :
Suspect primarily targeted middle-class to upper-middle class neighborhoods with homes on or near cul de sacs or homes adjacent to vacants fields, schools, parks, creeks or homes under construction. Several of the neighborhoods targeted by the suspect had "homes for sale" or homes recently sold. Suspect is known to have posed as a realtor, building inspector or prospective home-buyer.

Er lauerte seinen Opfern auf und beobachtete sie.
Auf einer Versammlung stand ein Mann auf und kritisierte die Polizei über die mangelnden Fortschritte und konnte sich nicht vorstellen, daß der Täter die Ehe-Frauen von den Augen der Ehe-Männer vergewaltigte. Doch einen Monat später wurde er selbst Opfer.

In den betroffenen Gegenden Kaliforniens war man in ständiger Angst.
Es gibt kein Serienkiller der bis dato soviel Angst und Schrecken verbreiten konnte.
Und das Mysteriöse ist ja, dass der "Original Night Stalker" bis zum heutigen Tag nicht gefasst wurde und warscheinlich es nie mehr wird.

Klingt wie ein Film, ist aber bittere Realität.
Nach oben Nach unten
Dr.Henry Wu
Dinosaurier
Dinosaurier

Männlich
Anzahl der Beiträge : 540

BeitragThema: Re: Crime-Serien   12.03.13 0:28

Ich kucke Navy CIS
Nach oben Nach unten
Gesponserte Inhalte

BeitragThema: Re: Crime-Serien   Heute um 11:30